.: HIKMAH

Saturday 7 April 2012

HIKMAH

WARNING: INI BUKAN SINOPSIS CERITA HIKMAH. 


Dah selalu sangat kita dengar ayat "....ada hikmah disebaliknya..." orang dok pokpek-pokpek bila nasihat. Memanglah. Tak dok tepek taik unta kena kat mata dia memanglah dia boleh cakap macamtu. But if aku sekalipun, apa yang akan kau expect untuk kau dengar dari mulut aku? Kau ingat aku Kaunselor? Ahli terapi? As me, aku pon akan cakap benda sama. 

"Something good comes from what happen".


Situasi 1:
Selama ni kawan punyalah kamcing dekat sekolah. Dok huha heha sini sana semua sesama. Kau lah kawan dunia akhirat aku. Masalah kau, masalah aku jua. Jika kau sedih, aku menangis. Tuptup dapat masuk universiti sesama. U sama, course sama, kelas sama, kolej sama, dan bilik sama. Starting saat inilah  nampak belang sebenar kau. Tadelah baik mana. Hmm. HIKMAH.

Situasi 2:
Aku nak keluar ni dengan member. Dok datang kau sibuk nak ikut. Kfine, member aku tak kisah bawak kau sekali. Tuptup, hidung kawan aku tanggal terus segan nak jumpa kau (hiperbola). Dahla orang xsudi kau nak terhegeh dah kenapa??? Bukan aku tanak, kawan aku segan. Pepahamlaa. Kau dok sentap. Dok canang merata. Lemak kau memang dah lama kumpul sampai tepu, kan? Dan sekarang no communication occur. Hmm. HIKMAH.

Situasi 3:
Ku bercinta bagai nak rak. 143. 1437. Ilysm. Sdn rdn. Macam gila ni. Prob is hidup ni bukan milik kita berdua. Tuptup family bantah. Hmm. HIKMAH.



*Its like compilation of life stories yang pernah, sedang dan akan terjadi dalam hidup aku. LIFE IS JUST ANOTHER STORIES. 


WASSALAM

No comments: