.: Pendek.

Sunday 19 May 2013

Pendek.

Hampir setahun aku meninggalkan ini blog. Sibuk mengalahkan abang patah di Lorong Abang Sayang. *paused* Hilang idea. Haha.

Sebenarnya aku muncul lagi di sini untuk bercerita beberapa perihal.


  • Duit
Masalah perihal duit tak pernah tenggelam dek ombak. Tapi alhamdulillah, berkat rezeki Allah, aku masih lagi mampu hidup dengan adanya makanan di dalam perut. Tuhan masih sayang.

  • Kerja
Belum pun kerja lagi. Kerja assignment, kelab, gedebak gedebuk boleh mereng jugaklah aku memikirkannya. Tapi alhamdulillah sekali lagi, kerja itu tidaklah sekelepuk bertimbun, cuma ia bagaikan aliran sungai yang tidak pernah putus. Begitulah gamaknya.


  • HUJAN
Bagi sesiapa yang rapat dengan aku mesti mereka sudah tahu yang aku ni kipas susah mati HUJAN. Tapi malangnya nasib, sampai ke besar gajah ini aku masih tiada kesempatan untuk pergi ke konsert mereka mahupun gig mereka. Mungkin tiada rezeki, ada hikmah Tuhan selindungkan. 

  • Kawan
Dalam talian persahabatan, kawan kita itu bukan milik kita, bukan jua hak kita. Ianya hanya pinjaman, Oleh itu, tiada haklah bagi kita ke atas kawan kita untuk menentukan dengan siapa mereka hendak berkawan. Jangan pula dituduhnya kawan itu lalang mahupun talam dua muka. 


Perihal mengadu-adu ini, bukan dengan semua orang aku boleh cerita. Jika hatiku tersentap aku hanya ada Allah. Aku seboleh-bolehnya mengelak untuk cerita masalah aku kepada keluarga mahupun rakan. Mereka pun ada masalah tersendiri. Jadi konklusinya di sini, apa-apa pun ingat TUHAN.


Note: Esok malam dinner IBUC woi. Hahah. 



Gambar hiasan.

No comments: